these things i'll never say
a gurl who never lucky in her life..in anything..

musicfest 3

By sarahtebuan
aloha~
setelah beberapa ketika ku tidak mengupdet blog ini kerana kesibukan tugas dan tanggungjawab yg perlu diselesaikan, maka berpeluang la aku pada petang yg mulia ini..ihih
seme org pakat sibuk nk citer pasal raya aidilfitri baru2 neh..tetapi entah mengapa hatiku terdetik utk bercerita pasal musicfest 3 yg tlh diadakan pada 17hb september yg lepas..kira2 sebulan yang lalu..memang tak up-to-date sungguh =P
up-to-date atau tak..terpulang la pada korg utk menilainya..ada ponx blog aku kali ini adalah hendak memberi komen terhadap musicfest 3..ini adalah kerana suatu petang dalam minggu lepas kot, sedang aku berehat di hadapan televisyen, maka mak aku tiba2 bertanyakan tentang musicfest 3..ku sangkakan makcik spupu ku tlh membocorkan rasia kami berdua..rupa2nya mak aku terbaca pasal surat yg tlh dihantar kepada Berita Harian pada 26 Oktober 2006 yg bertajuk "Arahan sertai pesta muzik tak sesuai" oleh Mahmood, kununnya Bapa Prihatin dari Medan Istana, Ipoh. Dalam surat komplen bapa tersebut, kununnya dia wat2 terkejut UTP menganjurkan pesta muzik mcm tuh..yang dia rasa UTP adalam tmpt berilmu, spptnya membudayakan ilmu ke jiwa pelajarnya..kunun la dia hantar anaknya ke UTP adalah utk belajar, utk menjadi seorang mahasiswa yang baik..adalah sangat membimbangkan hatinya dgn membiarkan UTP menganjurkan pesta2 mcm tuh..
haaa..adoii laaa~
rasa cm nk balas jer surat Bapa Prihatin sangat tuh..tetapi disebabkan aku neh lagi bz daripada Bapa Prihatin tuh..kat sini ponx jadik laa..aku tatau laa apa dicakapkan oleh anak Bapa Prihatin tuh pasal musicfest 3 tuh..kat sini ada la beberapa konklusi yg aku wat daripada surat tuh:
  • aku rasa anak dia involve ngan musicfest tuh tapi cm bapak dia cm strict sangat..so cm nk cari alasan yg munasabah nk join gig cm tuh, so dia ponx wat2 alasan UTP yg anjurkan..so bapak dia bagi la dia kuar malam kat umah nk g tgk musicfest tuh..
  • jgn la ingat dan percaya 100% apa yg anak2 kita cakap n bitau zmn skang neh..siasat la terlebeh dahulu..budak2 zmn skang neh pandai jer nk carik alasan n salahkan org len n selamatkan diri sendiri..tak bermaksud apa yg anak kita cakap semenye btol..
  • aku rasa parents zmn skang tak patut kongkong n control anak diorg sangat,especially bila dah nk masuk 20s..nk didik anak2 neh mcm layang2..kdg2 kite kene lepas, agak2 dah nk terlepas jauh, kite kene tarik, sentap balik layang2 tuh =)
  • aku pasan, parents zmn skang neh, asik nk salahkan pihak lain ja,especially yg melibatkan anak2 diorg..sepatutnya, diorg kene cermin diri diorg dulu..adakah tuh salah kita..neh tah pape2 tibe2 jer nk tuduh2 UTP plak anjurkan bnda2 cm tuh..padahal UTP anjur konsert2 nasyid jer cm Raihan, Rabbani seme..tadek ponx nk puji lam paper..

utk pengetahuan seme, yang mane tatau dan yg mane dah tau sekaliponx, musicfest 3 adalah satu pesta muzik yg dianjurkan oleh students UTP sendiri..tmpt diorg nk tunjuk bakat masing2..dah tak bagi wat kat UTP, semenye tak lulus even dah ikut procedure, so wat kat luar jer la..tho kene bayar rm15 sekaliponx, students UTP tetap mampu nk bayar..bukan la nk cakap besar tapi dah kenyataan..mana nk carik konsert yg tiket harga rm15 nk dgr mcm2 lagu byk2 band dari tgh hari sampai malam..jangan la tuduh tak semayang plak, musicfest 3 still ada break..aku sendiri ponx jupe ramai jer budak2 UTP g solat kat masjid Ipoh masa break..

and one more thing, musicfest 3 bukan la penyebab gejala sosial..gejala sosial kat mane2 ponx leh jadik..bukannya wat kt tmpt yg sempit nk bergesel2 ker ape..seme tuh depends pada diri sendiri..lagi satu, musicfest neh ponx organized by ex-UTPian..siap dapat sponsored by kementarian tuh lagi for Belia Benci Dadah(cm sokong mawi ah plak =P) and No Free Sex..heh jgn ingat org yg tak pnah jejak kaki tmpt2 cmneh baik sangat ker..so the main point is DON'T JUDGE THE BOOK BY ITS COVER!! argh..~ tak kire la korg nk cakap aku emo ker ape..memang hangen ponx bila ada org tuduh bukan2 kt UTP yg terchenta neh..

korg may be cakap aku hangen sbb terkene kat diri aku sendiri..yes, aku admit memang aku g musicfest 3..tapi aku g cme utk menghargai bakat2 seni yg ada, layan lagu yg aku layan kt tempat yg kebykan muka aku g aku kenal..pada aku, selagi musicfest neh tak lari dari prinsip dan pegangan aku, ku akan terus menyokong..ala, rumet aku ponx same gak sokong..kan met kan? =) org soh mai musicfest 3 dia wat2 nk masuk keja plak..apa laa met neh~~

aku cm nk post gamba masa musicfest 3 tapi ada org tuh tak kasik2 ponx agi gamba2 yg aku amik sendiri..memang nk kene neh..

so..ok bye!!

 

10 comments so far.

  1. Anonymous 9:10 PM
    smlm baru tau pasal berita tuh..
    UTP xslh~~
    btw jgn hangen sgt..
  2. Hypercondri-x 8:36 AM
    aku sbg rumet mmg sokong sgt la musicfest 3 tu..cuma aku rasa diorg salah tafsiran dgn penggunaan perkataan 'pesta' tu..cam pesta muda-mudi je gayanya..so avoid the usage of pesta..sebab org2 tua dulu2 cuma paham pesta tu cam joli2 laki pompuan..tp definisi pesta skg ni dah lebih meluas..x gitu..ekceli..musicfest lebih kepada event..kalau nk pesta, tu mcm konsert2 konvo tu pesta la tu..ye dok..~*

    geram toi aku kat org yg menjatuhkan air muka utp ni..balas kg br tau..!!
  3. Hypercondri-x 8:37 AM
    apa kata met post keratan sok kabaq tu..hahahah nk baca gak..supaya ber+ emo sket..huahha
  4. sarahtebuan 11:23 AM
    huhu nk post cemane met..kerat sok kabaq pastuh pelekat kat blog ka..hihih =/ gila wat test la neh~
  5. Hypercondri-x 8:13 AM
    hahhaha ngom ah met..suh ah sapa2 scan =p~ nk baca~
  6. sarahtebuan 11:16 AM
    ala met mai sini la baca
  7. Hypercondri-x 11:57 AM
    ala pi dah tp lupa lak nk baca..hahaah
  8. Hypercondri-x 11:57 AM
    ala pi dah tp lupa lak nk baca..hahaah
  9. Hypercondri-x 11:59 AM
    isk terbyk lak..bodo tui
  10. sarahtebuan 1:29 PM
    heh met neh ober ah =P~

Something to say?