these things i'll never say
a gurl who never lucky in her life..in anything..

luahan hati..

By sarahtebuan
i ve got something in my mind rite now.tho i noe its not a serious problem, but enuf to make me think and conflicting with myself and others too. ive received this inv to go for ladies nite out this saturday.

kalau ikutkan hati, meme la nk g.
bile lagi nk enjoy.time single mingle gini la.
anti kawen ye saya tak dapat la nk g event2 gini.
kalau ikutkan darah muda yg dulu, bleh jer saya nk pegi senyap2.
kalau ikutkan hati, mmg la saya nk g, wponx famili or ehem ehem saya tak bg saya pegi.
semenye kalau ikutkan hati saya yg degil ini..
tetapi saya punya hati dan akal fikiran untuk berfikir..
untuk membuat keputusan..
ye saya tak pergi..kenape saya tak pergi?

i think evry person has their turning point, its time to settle down in their life..mcm saya, dari zmn stadi ke zmn keje..dari zmn sosial, g staged seme, sampai la skang neh..dari zmn single sampai la kawen..apela saya merapu neh saya ponx tatau..
kepada kawan2 rapat saya, esp teman satu geng dulu zmn Hu Ha-Hu Ha, dah berapa kali ajak g mane2..jum2 tgk mv, jum kluar sane kluar sini..i know, saya mengecewakan mereka dengan menolak perlawaan mereka.i know, its quite disappointing.
sesetengah kawan saya bertanya, saya dah jadik baik ker sekarang?baik?saya rasa sama sahaja.saya ponx tatau ape yg baik.may be sumbody can define BAIK itu ape.
in fact, i ve got some of the response from frenx of mine, that i ve been controlled by sumone, by sumbody, by my ehem ehem..
my confession is made from myself..saya tak dikontrol oleh sesiapa untuk membuat keputusan sbnnrya.if its like saya meminta kebenaran, saya tahu dat sumthing is not REALLY right for me to go or what..its like saya tgh 50-50 condition..ye, saya tgh atas pagar dat time..n during this time, i need some advice and guidance from sumone..dats it..
saya rasa, perkara atau aktiviti yg si dia tidak benarkan, saya pk balik its true about the reasons and the consequences nye..ye saya admit, he is not a modern person..i m suwi dear i have to admit this..
i dun think that because of this, i m not independent..kepada sesiapa yg mengikuti dan tahu, ambil berat about my life milestone..they should know how independent i am, how tough and strong i am..i admit that sumtimes i am not tough and strong enuf..
tambahan pula kengkawan, at this stage, all things that i ve done or i will, i have to consider is there any consequences or any impact for both families..tanggungjawab saya menjaga nama kedua2 keluarga.ye kawan2, saya dah tak dapat nk join korang utk event mcm neh lagi.saya harap korg sme paham.i need y`all understanding regarding this one..
ye saya mempunyai kewajipan and responsiblities to my family and my lovely mum, and plus with his and his family gradually..i m suwi dear, my mum already reminds me of this =)
thnx dear for all your opinion and views..i know y`all luv me (syg ker? :P) no offense ya for this entry for all parties that involved..me ponx, no heart feeling about all your views =)
n yet, for the time being, we can still enjoy ourselves WITHOUT our boyfrenx around..i m sure that my sayang will understand =) (tak bg jugak saya merajuk 3 hari 4 malam laa..)

i m still the same ;)
just sedikit penghijrahan..tak bermakna saya bertambah baik dan alim oK..whadaaa~~
 

5 comments so far.

  1. Anonymous 6:12 PM
    just 1 comment:

    "Remember your root..your family..your deceased father and your soon to be family"

    and YES I am konservatif..and I like it that way..dan saya ngaku saya ni pun bkn baik sgt..byk lg benda nk kena perbetulkan.tapi saya akan cuba sedaya upaya untuk tak cemarkan nama baik keluarga..they are everything to me..

    "Orang takkan ingat benda baik yang kita buat walau berkali-kali. Tetapi sekali kita buat benda tak baik..selamanya ia akan diungkit" Bila itu berlaku, semua akan terkena kesannya..kawan2, keluarga, suami, isteri, anak-anak, adik-beradik, orang kampung, kucing kat rumah, ayam itik, schumi ;p

    senang cerita..mcm Nabil salu ckp "Lu pikir la sendiri"

    chow
  2. sarahtebuan 10:36 AM
    huk ala ape plak schumi..ker shitam..asal tak letak fifi skali :P fifi lagi memahami ;)
    sejak bile ikut cakap nabil neh??haish~~
  3. rina 11:23 AM
    sangat setuju ngan ape yg 'abe' tulis. sekali buat jahat, selama2 org ingat, n remember your late father, coz u are still under him :). im not saying pegi event2 camtu menjadikan kita jahat, but byk lagi cara utk enjoy, to have ladies' night out. and u miss out nothing for not joining those kind of event, believe me.
  4. sarahtebuan 4:55 PM
    thnx kak rina ;) for everything!
  5. Anonymous 12:07 AM
    yela yela...

    well said. eheh.

Something to say?