these things i'll never say
a gurl who never lucky in her life..in anything..

word of the day

By sarahtebuan
last week, since public hols, ramai yg balik umah, so mak + tok decide nk wat kenduwi tahlil untuk arwah ayah + wan.on that day, aku telah mempelajari perkataan baru dalam kamus hidupku**chewah** tuh ponx, member bek tok aku yg sesaja sembang n aku kat dapor umah, soal selidik pasal life aku skang neh.life after stadi, after convocation.
"ha dah tuh bila nk cakuk?"
"cakuk?apekah.."
"laa..cakuk pun tak tau ka.."
"tak tau la..tak penah dengaq pun..cakuk seluaq tau laa.."
"haa cakuk kawen laa..sat g bila dah keja, tak cakuk lagi susah..keja besaq.."
"haha kawen kaa..tok yam cari kan la.."
"huh takmau laa..gaya tengok dah ada.."
so kengkawan..cakuk bermaksud ikat..bertunang atau kawen dan makna yang sewaktu dengannya..tuh bahasa kiasan zaman tok aku kot since tanya mak n makngah aku ponx diorg wat2 blur jugak.
so, sesiapa yang dah ada tuh, cukup syaratnya, cakuk la cepat2..nk tunggu ape lagi k =)
 

0 comments so far.

Something to say?